Tankar

Hur många gånger om dagen man tänka : R gillar det, R tyckte att, R brukade säga.. mm mm mm.. Hundra ggr per dag? Det är över tre månader sen. Ändå ser jag på mitt liv ur hans ögon. Det är lustigt. Och lite skrämmande. Jag har verklogen inga åsikter Själv? Jag lever mitt liv genom vad andra tycker? De jag älskar tycker? Är jag så menlös? Så vilsen? Vem är jag? Vad är jag? Vad tycker jag och vad tänker JAG? Är inte säker på att jag vet. Jösses, jag är 35 år! Lever i en värld som knappt är verklighetsförankrad. Det är en ganska läskig insikt. Jag har idag tänkt 100 ggr på vad R skulle tyckt. Hur många ggr har jag tänkt vad jag tycker? Jag vet inte.. Kanske sker det mer per automatik. .. Önskar jag visste vem jag är. .
Mina vänner säger att jg är en av de bästa personer de vet. Det sa R oxå. Även efter vi gjorde slut. Men är det så? Är jg en bra människa? Knappast bättre än medelmänniskan. Inte snällare, inte mer omtänksam.. Inte mer..av nånting. Inte bättre. Men kanske inte sämre? Jag måste lära mig leva livet ur mitt perspektiv. Uppfatta saker ur min egen synvinkel. Men är osäker om det är det rätta sättet.. Fast det finns väl inga rätt o fel. Man tänker o tycker vad man vill.. Jag måste hitta mina tankar. Mina.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0