Närvarande

Att någon som inte är enndel av mitt liv längre kan vara så fullständigt närvarande I det. Hela tiden. Knasigt.
Jag befinner mig i Skåne. Så underbart mysigt. Och idag när vi cyklade utmed vattnet fick vi se tumlare!!! Så himla läckert!! Som en dröm. Flera stycken och rätt nära land. Hörde pysljudet då de släppte ut luft. Riktigt läckert att se dem! Hade halkan i knähöjd och nästan tårar i ögonen. Magiskt är väl ett bra ord.
Och han är med mig hela tiden. Så närvarande. Så sjukt. Är nog knappast "besvarat". Han har fullt upp med sitt. Såklart. Och det hat ju jag oxå. Men i mitt huvid finns hans. Saker jag skulle vilja dela med honom . Saker jag vill han ska se. Tänker vad han hade tyckt o tänkt om saker. Så närvarande. Och så totalt frånvarande. För att jag vill det. Kan inte vara vänner. För ont. Han får vara närvarande i andras liv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0