Lakan

Jag har lakan som var hans en gång. De skulle slängas. Vita som numera är lite grådassiga. De skulle slängas men jag tog dem som "reselakan". Vart iväg lite över helgen och någon tog fel väska på bussen. Där hade jag underlakan och örngott som var hans.. Det kändes alltid bra att sova på dem där. Även nu såhär efteråt. Som en tröst, lite som att vara nära igen. Det är väl det enda jag verkligen kommer sakna om väskan nu inte återvänder. Lustigt egentligen.
Jag ägnade kvällen åt att plantera om lite blommor. Väldigt välbehövligt. Diskat. Dammsugit, småplock, och bytt lite vatten till några av akvarierna. Ute har det varit 27 grader. Skäms för att jag inte ägnade eftermiddagen åt att vara ute. En annan dag.. Nu ligger jag under hans påslakan, det har jag iallafall kvar. Lanman som ger en känsla av närhet. Om jag anstränger mig kan nöstan tycka att de luktar som hemma hos honom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0