Andas..

Jag måste andas. Släppa ner hjärtat där det ska vara. Ligger i sängen. Borde sova för länge sen. Svårt o andas.  Går det längre kan man nog kalla det ångest. Andas.. Ta det lungt. Släpp alla negativa tankar. Känslan av att vara ful, fet, ointressant. Bara fel. Försök släppa  tankarna på allt jag aldrig komet att få göra igen. Några av min favoritsaker. . Tramsig jag är. Krossat hjärta är ju ingen Big Deal. 
Det var för mkt för mig att  se honom två dagar i rad på vägen hem. Krasch i mitt huvud. Kollaps av känslor. Jag räckte inte till. Var inte bra nog. Enda gången jh verkligen försökt. Enda gången jag älskat nån på riktigt så gör jag det fel. Det blev som jag trodde. Hans vän är kvar,  jag är det inte. Hon var viktigare.  Hoppas de njuter av all tid ihop. Jag ska lära mig att vara med mig själv.. Så trött.  Men andas.. Släppa ner hjärtat som ligger i halsgropen o trycker. Kan inte gråta. Tror jag glömt hur man gör. Tryckt undan så pass länge.. 
Orkar inte ta itu med känslorna mer. Det är för mycket. Finns väl människor som har det värre. Fåniga löjliga fula feta trista jag. Önskar ingen läser det här. Jag säger inte det här till nån. Jag öser ur mig här. Öser ur all skit. Ord är bra. Läker. Bra att gå tillbaka till för att inse vilken sorglig människa jag kan vara. Ingen stolthet direkt.. Blää.. Vill inte älska en annan på det sättet.  Gör för ont. Nä jag ska inte skriva mer idag. Men har så fruktansvärt många negativa tankar. Vart öser jag ur dem? Sjunkande båt. Andas.. bara andas.. 

Kommentarer
Postat av: Ann

Varför gjorde ni slut över hans vän? Ville du inte att dom skulle umgås?

Svar: Jag kunde inget säga om att de umgicks. Men jag kom väl aldrig helt över nån form av svartsjuka. Försökte o försökte. I perioder gick det fint. Men i och med att jag ökade i vikt, självförtroendet dalade hos mig så spökade tankarna lite mer. Men det här var inget som nämndes då vi gjorde slut. Fast jag tror att han hade det som en underliggande orsak, att kunna umgås mer fritt med henne utan att känna att det påverkade mig. Inbillar jag mig. Tyvärr var jag inte bättre än så.. kunde aldrig helt hundra komma över deras vänskap. Han satt på middag med våra vänner o visade bilder på hennes fantastiska viktnerdgång (som ÄR fantastisk) och sade att han var så stolt över henne.. Hon gav presenter av allehanda slag titt som tätt. Och ja, hon ÄR en snäll och bra människa. Avskyr mina spökande tankar. Hon bar snäll även mot mig. Jag gillar henne som person men kombo av dem två fungerade aldrig i mitt huvud då jag anser att hon var perfekt för honom på alla sätt och vis (förvisso gift och så) och jag alltid hade i bakhuvudet han han o jag inte passade ihop.. Idiot är jag väl ;)
ljusimorkret.blogg.se

2016-07-20 @ 18:13:34
URL: http://nouw.com/annorlunda

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0