Snart jul.

Ja det är ju så. Att julen återigen snart är här. Men känner noll stämning. Inom mig är det som eTT mörker och en kyla där inget riktigt når ner på djupet. Visst finns det sånt som berör. . Men har höga murar nu. Julen.. gemenskap, värme, kärlek... Helt vill jag bara gömma mig, dra nåt gammalt över mig. Försvinna. I mina mörkaste stunder har jag faktiskt tänkt riktigt hemska tankar. Som jag inte tror att jag egentligen menar. Ljuset övervinner alltid mörkret. Det finns nästan alltid ljus i mörkret. Jag har mycket ljus. Men kanske släpper jag inte in det. När ska det gå.över? Aldrig vill jag låta någon komma så nära att kunna skada mig så. Ljuset vinner. Snart är julen här. Försöker göra nåt bra av det. Somliga sitter ensamma...Och det gör ont i mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0